A tanév helyi rendje

A 2024/2025. tanév helyi rendje:

  • Alakuló értekezlet: 2024. augusztus 22.
  • Tanévnyitó értekezlet: 2024. augusztus 30.
  • Az előző tanév záró eseménye, a javítóvizsgák időpontja 2024. augusztus 25-31.
  • Ünnepélyes tanévnyitó: 2024. szeptember 2. (hétfő) 8:00 óra
  • Az első tanítási nap: 2024. szeptember 2. (hétfő)
  • Az utolsó tanítási nap: 2025. június 20. (péntek)
  • A tanítási napok száma 183, azaz száznyolcvanhárom nap.
  • A szorgalmi idő első féléve 2025. január 17-ig tart. 2024. január 24-ig értesítjük a tanulókat és a kiskorú tanulók szüleit az első félévben elért tanulmányi eredményekről.
  • Félévzáró értekezlet tervezett időpontja az      első félév pedagógiai munkájának elemzésére, értékelésére, hatékonyságának vizsgálatára: 2025. január 30. (csütörtök)
  • Az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2024. október 25. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap november 4. (hétfő).
  • A téli szünet előtti utolsó tanítási nap 2024. december 20. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2025. január 6. (hétfő).
  • A tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2025. április 16. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2025. április 28. (hétfő).
  • A szünetek napjain, ha azok munkanapra esnek, az iskolának – szükség esetén – gondoskodnia kell a tanulók felügyeletéről.
  • A jogszabály által országosan egységesen elrendelt munkanap-áthelyezést – az Nkt. 30.

§ (1) bekezdése értelmében – a nevelési-oktatási intézményekben is alkalmazni kell. Áthelyezett munkanapok a 2024/2025. tanévben:

2024. december 7. (szombat), 2024. december 14. (szombat), 2025. május 17. (szombat)

  • Az Nkt. 50. § (7) bekezdése alapján az iskola első évfolyamára a tanköteles tanulókat 2025. április 10-11-én kell beíratni.
  • A tanév során az országos mérést az alábbi évfolyamokon és mérési területeken kell lebonyolítani:
  • 4. évfolyamon szövegértés és matematika 1 mérési napon;
  • 5. évfolyamon szövegértés, matematika, digitális kultúra és történelem 2 mérési napon;
  • 6–11. évfolyamon szövegértés, matematika, digitális kultúra, történelem, természettudomány, idegen nyelv, célnyelv három mérési napon.
  • (2) Az idegen nyelvi mérést az angol vagy német nyelvet első idegen nyelvként tanulók körében kell lebonyolítani.
  • (3) Az iskolák az (1) bekezdésben meghatározott mérések előkészítéséhez 2025. február 28-ig a Hivatal informatikai rendszerében rögzítik a szükséges tanulói adatokat és mérési csoportokat.
  • (5) Az (1) bekezdésben meghatározott méréseket az iskoláknak a Hivatal által meghatározott ütemezés szerint kell lebonyolítaniuk. A mérésekre 2025. március 24. és 2025. május 30. között kerül sor.
  • (6) A méréseket a Hivatal által elkészített – és informatikai rendszerének közvetítésével az iskolák, tanulók számára elérhetővé tett – digitális mérőeszközök alkalmazásával kell lebonyolítani.
  • (7) Az iskolák az (1) bekezdésben meghatározott mérések lezárásához kapcsolódó adatokat legkésőbb 2025. június 6-ig küldik meg.
  • (8) A Hivatal az (1) bekezdés c) pontja szerinti matematika, szövegértés, természettudomány és nyelvi mérések előzetes tanulói eredményeit 2025. június 13-ig küldi meg az iskoláknak.
  • (10) A tanuló eltérő ütemű fejlődéséből, fejlesztési szükségleteiből fakadó egyéni hátrányok csökkentése, továbbá az alapkészségek sikeres megalapozása és kibontakoztatása érdekében az általános iskolák 2024. október 11-ig felmérik azon első és második évfolyamos tanulóik körét, akiknél az óvodai jelzések vagy a tanév kezdeteóta szerzett tapasztalatok alapján az alapkészségek fejlesztését hangsúlyosabban kell a későbbiekben támogatni, és ezért a pedagógus indokoltnak látja az azt elősegítő pedagógiai tevékenység megalapozásához a Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer alkalmazását. Az általános iskolák 2024. október 22-ig jelentik a Hivatalnak az érintett tanulók létszámát. Az e bekezdésben meghatározott vizsgálatokat az általános iskolák a kiválasztott tanulókkal 2024. december 6-ig elvégzik.
  • (11) Az általános iskolai feladatellátásban részt vevő nevelési-oktatási intézmények a nyolcadik évfolyamos tanulóik számára – a felnőttoktatásban tanulók kivételével – 2024. szeptember 17. és 2024. október 9. között megszervezik az Nkt. 80. § (1a) bekezdése alapján a pályaválasztást megalapozó kompetenciák vizsgálatát a Hivatal által elkészített – és informatikai rendszerének közvetítésével az iskolák számára elérhetővé tett – digitális mérő – és támogató eszközökkel, a Hivatal által kiadott eljárásrend alkalmazásával. A vizsgálat lebonyolításához kapcsolódó adatokat az iskolák a Hivatal részére 2024. október 16-ig küldik meg.
  • (12) A 2024/2025. tanévben az Nkt. 80. § (9) bekezdése és a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény 35. § (5) bekezdése alapján, országos mérés, értékelés keretében a tanulók fizikai állapotának és edzettségének vizsgálatát az iskolák – az 1–4. évfolyamon, valamint a felnőttoktatásban tanulók kivételével – a nappali rendszerű iskolai oktatásban részt vevő tanulók esetében 2025. január 9. és 2025. május 9. között szervezik meg. A mérés eredményeit az érintett iskolák 2025. június 20-ig töltik fel a Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt rendszerbe.
  • 2025. január 6. és 2025. április 30. között szakmai ellenőrzés keretében a Hivatal az általa kiválasztott nevelésioktatási intézményekben, az intézményi dokumentumokban megvizsgálja a 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 49. §-ában foglalt vendégtanulói jogviszony létesítését és annak dokumentálását.
  • Felmérő dolgozatot a készség tantárgyak kivételével a tanév elején az ismétlést követően 2024. szeptember 30-ig (péntek) íratunk.
  • Felmérő dolgozatot a készség tantárgyak kivételével év végén az összefoglalást követően 2025. június 13-ig (péntek) íratunk.
  • Ballagás: 2025. június 20. (péntek)
  • Tanévzáró értekezlet a második félév pedagógiai munkájának elemzésére, értékelésére, hatékonyságának vizsgálatára: 2025. július 3. (csütörtök)
  • A nyári táborozások időtartama: 2025. június 23-tól
  • A 2024/2025. tanév vezetői ellenőrzés tervezete: 1. számú melléklet szerint
  • A délutáni egyéb foglalkozások, szakkörök rendje, az iskolai énekkar időpontja a 2024/2025. tanévre: 2. számú melléklet
  • A környezeti nevelés programja a 2024/2025. tanévre: 3. számú melléklet
  • Az iskola egészségnevelési programja a 2024/2025. tanévre: 4. számú melléklet
  • Az iskola nagyobb közösségét érintő események naptára: 5. számú melléklet
  • Versenynaptár a 2024/2025. tanévre: 6. számú melléklet
  • Az iskolai sportkör szakmai programja 7. számú melléklet
  • Cselekvési terv 8. számú melléklet
  • A tanulók orvosi vizsgálatainak időpontja a korábbi gyakorlatnak megfelelően szerdai és pénteki tanítási napokon történik.
  • A tanítási év során tervezett színházi, tánc- és cirkuszi előadások, komolyzenei hangversenyek az 1-8. évfolyamon a Lázár Ervin Program keretében valósulnak meg.
  • A szorgalmi idő alatt a nevelőtestület a tanév helyi rendjében meghatározott pedagógiai célra az általános iskolában négy munkanapot tanítás nélküli munkanapként használhat fel, amelyből egy tanítás nélküli munkanap programjáról a nevelőtestület véleményének kikérésével az iskolai diákönkormányzat jogosult dönteni. A 2024/2025. tanévre tervezett tanítás nélküli munkanapok:
  • 1 nap Vidám tanévkezdés (2024. szeptember 20.)
  • 1 nap Pályaorientációs célú tanítás nélküli munkanap (2024. november 15.)
  • 1 nap Gyermeknap (2025. május 23.)
  • 1 nap Osztálykirándulás (2025. június 13.)

Kötelező emléknapok:

  • Aradi vértanúk emléknapja: 2024. október 06. – történelem óra keretében
  • 2024. október 23. – iskolai ünnepség keretében
  • Kommunista diktatúra áldozatainak emléknapja: 2025. február 25. – történelem óra keretében
  • 2025. március 15. – iskolai ünnepség keretében
  • Holokauszt áldozatainak emléknapja: 2025. április 15-18. – történelem óra keretében
  • A nemzeti összetartozás napja: 2025. június 04. – témanap keretében

Adminisztráció:

  • Munkaközösségek munkaterveinek elkészítése: 2024. augusztus 30.
  • Osztály/csoportnaplók megnyitása: 2024. szeptember 02.
  • Tanórán kívüli foglalkozások naplóinak megnyitása: 2024. szeptember 02.
  • Tanulók beírása, törzslapok megnyitása: 2024. szeptember 20.
  • Tanmenetek bemutatása: 2024. szeptember 13.
  • nyomtatott és elektronikus formában
  • módszerek és tanulásmódszertan oszlop megjelenítésével: IPR módszertan megjelenítésével (jelölés: IPR)

Multikulturális tartalmak megjelenítésével (jelölés: Mk) IKT eszközök használatának megjelenítésével (jelölés: IKT)

IKT alapú órai mérés-értékelés megjelenítésével (jelölés: M-é)

Szülői értekezletek:

1. 2024. szeptember 03. – az 1. évfolyam osztályaiban

    2. 2024. szeptember 09-13. – az 2-8. évfolyam osztályaiban

    3.2024 októberében a 8. évfolyam – továbbtanulás, pályaválasztás témában

    4. 2024. december első hete szöveges értékelés 1-8. évfolyamon

5. 2024 decemberében az 5-8. évfolyamok

      Fogadóórák:

      • hetente egy fogadóórát tart az intézmény minden pedagógusa az órarendhez igazodóan, egyénileg meghirdetett időpontban,
      • havonta a hónap első hétfőjén 16-17 óra között az iskola minden pedagógusa egy időben várja fogadóórán az érdeklődő szülőket.

      Az intézmény bemutatkozását szolgáló nyílt nap tervezett időpontja: 2024. március hónap.